Ska försöka visa på när Jesus kommer tillbaka hur profetiorna kring Israel då kommer att gå i fullbordan.

Inlägg 1

De gick inte i fullbordan 1948 när Israel fick ett eget land. Det är bara en parentes fram till att Jesus kommer tillbaka och profetiorna går i sin fulla uppfyllese om att ”hela Israel ska bli frälst”.

Då är det inte frågan om enskilda Judar som blir messias – troende. Utan om att en hel nation och ett helt folk, det enda i sitt slag av nationer, ska komma till tro på Jesus och komma in i sin kallelse och uppgift.

Hitintillss är det enskilda Judar som blivit Messias – troende. En del av dem är falska på Jesus troende på grund av en falsk undervisning från trosrörlsen med en annan Jesus en annan ande och ett annat – ett falskt evangelium.

En del falska messias troende Judar har också uppstått i spåren av olika falska ”Messianska föreningar” eller ”Hebreiska rötter – rörelser”. Försök att orka ta del av innehållet på dessa länkar

Hebrew Root – Hebreiska Rötter-rörelsen

Nyjudaism

Naturligtvis ska vi ge ett sant evangelium om vem Jesus är och har gjort till det det Judiska folket. Och detta speciellt unde Vedermödan och antikrists förföljelse av set Judiska folket ska vi finnas för dem och predika Kristus så att när Han kommer så känner de igen Honom. Då ”välsignar vi verkligen Israel”!!

Vi välsignar dem inte genom att idag säga att de nu fått ett land så är profetiorna uppfyllda och människor försöker förverkliga Guds profetior som bara leder till att förbereda antikrist falska förbund med Israel.

Men som låter väldligt Kristet om att välsigna Israel och se till att Guds profetior nu går i uppfyllelse. Men som förbereder det falska plagiatet av Kristi tillkommelse och upprättandet av Gudsriket – Tusenårsriket (Något som Hitler som föregångare till antikrist försökte med). Men som är något som enbart Jesus själv kan upprätta i dess sanna version när Han kommer tillbaka.

Forts

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Ska försöka visa på när Jesus kommer tillbaka hur profetiorna kring Israel då kommer att gå i fullbordan.

  1. Inlägg 2

    När Jesus kommer tillbaka efter Vedermödan så ”ska hela Israel bli frälst” och som en hel nation och folk komma till tro på Jesus. Då när de blir varse vem som de ”genomborrat och upphängt på trä”.

    Då faller täckelset över deras ögon så att de som ett helt folk. ”Förhärdelse har drabbat en del av Israel, och så ska det förbli till dess att hedningarna i fullt antal har kommit in.

    Och det är så hela Israel ska bli frälst, som det står skrivet: Från Sion ska Frälsaren komma och ta bort ogudaktighet från Jakob. Och detta är mitt förbund med dem, när jag tar bort deras synder….

    när det gäller utkorelsen är de älskade för fädernas skull, för Gud ångrar inte sina gåvor och sin kallelse. De är då de enda i sitt slag som en hel nation, som kommer till tro på Jesus och kommer in i sin kallelse och uppgift.

    Något som jag tror handlar om en annan uppgift än den Kristna församlingen som ska få sina uppståndelsekroppar och ”ska regera med Kristus för Tusen år”.

    Jag tror att det Judiska folket ska evangelisera världen med ett sant budskap om vem Jesus är och har gjort på ett aldrig tidigare skådat sätt under Tusenårsriket när satan är fängslad och uppfyllelsen av Joels profetia når sin fullhet om Guds löfte att ”Jag ska utgjuta min Ande över allt kött”.

    Forts

    Gilla

  2. Inlägg 3

    Profetia om Israels frälsning:

    ”Ty under lång tid skall Israels barn bli utan kung och furste, utan offer och stoder…Sedan skall Israels barn vända om och söka Herren, sin Gud, och David, sin kung. Med fruktan skall de söka Herren och hans godhet i kommande dagar.”

    DÅ FULLBORDAS! Obadja 1: 17: ”Men på Sions berg skall finnas en räddad skara, och den skall vara helig, och Jakobs hus skall åter råda över sina besittningar.” Märk att de som är räddade skal ”vara heliga”, alltså handlar det om att Jesus kommit tillbaka och att de nu har kommit in i Abrahams tro, med tillräknad rättfärdighet från Gud för Kristi skull.

    DÅ FULLBORDAS! Sak. 10: 6: ”Jag skall ge styrka åt Juda hus och Josefs hus skall jag frälsa. Jag skall föra dem tillbaka, ty jag skall förbarma mig över dem, och de skall vara som om jag aldrig hade förkastat dem. Ty jag är Herren, deras Gud, jag skall bönhöra dem.”

    DÅ FULLBORDAS! kopplingen mellan det ”nya förbundet”, när det Judiska folket kommer till tro på Jesus och är framme vid den slutliga, eviga ingången till det land, som var sammanknippat med förbundet med Abraham och hans ättlingar av ”Abrahams tro” och att de ”blir rena” och blir födda på nytt av Guds Ande enligt Hes. 36: 24 – 28,

    något som INTE handlar om de hednakristna/församlingen, UTAN OM DET JUDISKA FOLKET OCH ISRAELS NATION. SOM ETT HELT FOLK OCH EN HEL NATION!

    ”Ty jag skall hämta er från folken och samla er från alla länder och föra er till ert land. Jag skall stänka rent vatten på er, så att ni blir rena. Jag skall rena er från all er orenhet och från alla era avgudar. Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött.

    Jag skall låta min Ande komma in i er och göra så att ni vandrar efter mina stadgar och håller mina lagar och följer dem. Så skall ni få bo i det land som jag gav åt era fäder, och ni skall vara mitt folk och jag skall vara er Gud.”

    DÅ FULLBORDAS! Jer. 31: 31 – 33: ”Se, dagar skall komma, säger Herren , då jag skall sluta ett nytt förbund med Israels hus och med Juda hus, inte ett sådant förbund som jag slöt med deras fäder den dag då jag tog dem vid handen och förde dem ut ur Egyptens land – det förbund med mig, som de bröt fastän jag var deras rätte herre – säger Herren.

    Nej, detta är det förbund som jag efter denna tid skall sluta med Israels hus, säger Herren : Jag skall lägga min lag i deras inre och skriva den i deras hjärtan. Jag skall vara deras Gud och de skall vara mitt folk.

    DÅ FULLBORDAS! vad Paulus talar om i Rom. 11: 25 – 26: ”förhärdelse har drabbat en del av Israel , och så ska det förbli till dess att hedningarna i fullt antal har kommit in. Och det är så hela Israel ska bli frälst, som det står skrivet:

    Från Sion ska Frälsaren komma och ta bort ogudaktighet från Jakob . Och detta är mitt förbund med dem, när jag tar bort deras synder.” Detta är alltså något som ligger framför oss: ”ta bort ogudaktighet från Jakob . Och detta är mitt förbund med dem, när jag tar bort deras synder”.

    DÅ FULLBORDAS! Sak. 13: 8 – 9: ”Det skall ske i hela landet, säger Herren , att två tredjedelar skall utrotas och gå under, men en tredjedel skall lämnas kvar. Den tredjedelen skall jag låta gå genom eld.

    Jag skall luttra dem som man luttrar silver, pröva dem som man prövar guld. De skall åkalla mitt namn och jag skall bönhöra dem. Jag skall säga: ‘Detta är mitt folk.’ Och folket skall svara: ‘Herren är min Gud’.” Detta är alltså något som nu ligger framför oss, men det är viktigt för oss som troende att inse, så att vi då inför detta skeende kan finnas där på ett rätt sätt.

    DÅ FULLBORDAS! Jer. 32: 39 – 40; Sak. 12: 10, 14: 1 – 4; Matt. 24: 29 – 30; Upp. 1: 7: ”Jag skall ge dem alla ett och samma hjärta och lära dem en och samma väg så att de alltid fruktar mig…Jag skall sluta ett evigt förbund med dem…jag skall lägga fruktan för mig i deras hjärtan så att de inte viker av från mig…

    Men över Davids hus och över Jerusalems invånare skall jag utgjuta nådens och bönens Ande, så att de ser upp till mig som de har genomborrat…På den dagen skall han stå med sina fötter på Oljeberget, mitt emot Jerusalem, österut. Och Oljeberget skall delas mitt itu, från öster till väster… Då skall Herren, min Gud, komma och alla heliga med dig…

    …Då ska Människosonens tecken synas på himlen, och jordens alla folk ska jämra sig när de ser Människosonen komma på himlens moln med stor makt och härlighet…Se, han kommer med molnen, och varje öga ska se honom, även de som genomborrat honom.”

    Forts

    Gilla

  3. Inlägg 4

    Profetia om Det slutliga eviga återupprättandet av det Judiska folkets stat – Israel

    Att Israel och det Judiska folket skulle ha blivit lovade från Gud en egen speciell stat, genom ett förbund med deras stamfader Abraham finner vi återgivet i 1 Mos. 17: 1 – 8:

    ”När Abram var nittionio år uppenbarade sig Herren för honom och sade: ‘Jag är Gud den Allsmäktige. Vandra inför mig och var fullkomlig. Jag skall sluta förbund mellan mig och dig, och jag skall föröka dig mycket.’…Se, detta är mitt förbund med dig: Du skall bli fader till många folk…

    …Och jag skall upprätta mitt förbund mellan mig och dig och dina efterkommande från släkte till släkte, ett evigt förbund. Jag skall vara din Gud och dina efterkommandes Gud. Det land där du bor som främling, hela Kanaans land, skall jag ge dig och dina efterkommande till egendom för evigt. Och jag skall vara deras Gud.”

    Alltsedan detta, att Kanaans land lovades Abraham och hans efterkommande, har detta ständigt ifrågasatts. Men det kommer likväl att förverkligas.

    Förbundet med Abraham om det utlovade landet, gällde för evig tid! Begrunda Luk. 1: 68 – 77: ”Hans far Sakarias blev uppfylld av den helige Ande och profeterade och sade:

    ‘Välsignad är Herren, Israels Gud, som har besökt och återlöst sitt folk! Han har rest för oss frälsningens horn i sin tjänare Davids hus, så som han för länge sedan lovat genom sina heliga profeters mun:

    frälsning från våra fiender och från alla som hatar oss. Han har visat barmhärtighet mot våra fäder och tänkt på sitt heliga förbund, den ed han gav vår fader Abraham:

    att vi, frälsta från våra fienders hand, skulle få tjäna honom utan fruktan, i helighet och rättfärdighet inför honom alla våra dagar. Och du, barn, ska kallas den Högstes profet, för du ska gå före Herren och bana väg för honom. Du ska ge hans folk kunskap om frälsningen, med förlåtelse för deras synder.”

    ”Ty på mitt heliga berg, på Israels höga berg, säger Herren, Herren , där skall hela Israels hus tjäna mig…Som en ljuvlig doft skall jag ta emot er, när jag för er ut från folken och samlar er från de länder där ni har varit kringspridda.

    Forts

    Gilla

  4. Inlägg 5

    Profetia om Det slutliga eviga återupprättandet av det Judiska folkets stat – Israel

    ”Jag skall bevisa mig helig bland er inför hednafolkens ögon. Ni skall inse att jag är Herren, när jag låter er komma in i Israels land, det land som jag med upplyft hand lovade att ge åt era fäder”

    Hes. 36: 33 – 36; Jer. 31: 10 – 12:

    ”Så säger Herren, Herren : När jag har renat er från alla era missgärningar, då skall jag låta städerna på nytt bli bebodda, och då skall ruinerna på nytt byggas upp…

    Då skall de folk som är kvar runt omkring er inse att jag, Herren, åter har byggt upp det som var förstört och på nytt planterat det som var ödelagt…

    Han som skingrade Israel skall också samla det och bevara det som en herde bevarar sin hjord. Ty Herren skall befria Jakob och friköpa honom”.

    Då det Judiska folket efter denna slutliga återsamling kommer tillbaka till landet, så kommer det då att vara permanent och för evigt. Och det kan endast ske, efter att Jesus

    med ”sin muns anda”, på Herrens dag, sätter stopp för vedermödan och förgör antikrist, så att han förpassas till den ”sjö som brinner av eld och svavel i evigheternas evigheter”.

    Det finns så mycket av profetior att visa på vad som framdeles gäller det Judiska folket och Israels nation. Men det får räcka med detta för att inse att vad Truimp sysslade med kring Israel var vilset ute och att verkligheten återfinns vid Jesu tillkommelse!!!

    Gilla

  5. En fråga som jag fick

    ”sätta sig i GUDS tempel” 2 Tess 2:4 och att han kommer att ”orena helgedomen” Dan 11:31. – Hur går det till att orena något som redan är orent?

    (Vet att många tolkar orden i Daniel som att de uppfylldes med Antiokus Epifanes, men det tror inte jag)
    _______________________________________

    HaFo: Så här ser jag det. Kan ju som vanligt inte fatta mig kort. Gör det till 3 inlägg så att det kanske bättre går att få tag på innehållet.

    Inlägg 1

    Judarna uppfattar det som att det är ”Guds Tempel” som man byggt upp. Men efter att antikrist sätter sig där och föreger sig vara Gud, så i den stunden är Templet orenat av antikrist och kan därefter sägas vara antikrist Tempel.

    Det är det tredje Templet. Som i den stund antikrist orenar det med att sätta sig där och mena sig vara Gud, har gjort det till ett plagiat av Guds Tempel.

    Håller med Dig när Du säger: ”Vet att många tolkar orden i Daniel som att de uppfylldes med Antiokus Epifanes, men det tror inte jag”.

    Men det kommer ett fjärde Tempel som är Guds sanna Tempel. I Sakarja Kap 6 beskrivs att det är Herren som skall se till att bygga det fjärde Templet:

    ”Se, en man, hans namn är Telningen (Jesus). Under honom skall det gro, och HAN skall bygga HERRENS tempel. Ja, det är han som skall bygga HERRENS tempel. Han skall vinna härlighet och sitta på sin tron och regera…

    Fjärran ifrån skall man komma för att BYGGA PÅ HERRENS TEMPEL ”. Detta kan alltså inte appliceras på att den troende är Den Helige Andes tempel, utan här måste det handla om ett fysiskt jordiskt Tempel (Sak 6:12,13,15)

    ”Och detta är vad Jesaja, Amos’ son, skådade angående Juda och Jerusalem: ”Och det skall ske i kommande dagar att det berg där Herrens hus är skall stå där fast och grundat och vara det förnämsta bland bergen och upphöjt över andra höjder, och ALLA HEDNAFOLK SKA STRÖMMA DIT.”

    Det syftar alltså inte på evigheten i Guds gemenskap. Dit strömmar inga hednafolk. Det handlar om Tusenårsriket.

    ”Ja, många folk skall gå ut och säga: ‘Upp, låt oss dra upp till Herrens berg, upp till Jakobs Guds hus, för att han må undervisa oss om sina vägar, så vi kan vandra på hans stigar.’ Ty från Sion skall lag utgå, och Herrens ord från Jerusalem.”

    Forts

    Gilla

  6. Inlägg 2

    Jes. 56:7: ”dem skall jag låta komma till mitt heliga berg och giva dem glädje i mitt bönehus, och deras brännoffer och slaktoffer skola vara mig välbehagliga på mitt altare; ty mitt hus skall kallas ett bönehus för alla folk.”

    Den enda möjliga framtida uppfyllelsen av den profetian är i ett fysiskt jordiskt Tempel i Jerusalem under tusenårsriket [som Sakarja 14 beskriver, där alla folken kommer samman för att hålla högtid].

    Templet som beskrivs i Hesekiel 40-48 är Tusen – års – Templet och är det Tempel som Jesaja [och Jesus] hade i åtanke, liksom också Sakarja. Enligt Hesekiel så kommer alltså det Templet att bli i en mycket större skala än något av de tidigare Templen.

    Enligt Hesekiels profetia kommer det alltså under Tusenårsriket att finnas ett Tempel (Det fjärde Templet) i Jerusalem, som till sin storlek kommer att vida överträffa de Tempel som hitintills har byggts i Jerusalem. Både det första, det andra och det tredje Templet kan inte mäta sig med detta Tempel under Tusenårsriket.

    Och HERREN skall då vara konung ÖVER HELA JORDEN (alltså inte framme vid den himmelska evigheten!); ja, på den tiden skall HERREN vara en, och hans namn ett…och folket skall bo där i ro och icke mer givas till spillo, ty Jerusalem skall trona i trygghet…

    Och det skall ske att alla ÖVERBLIVNA UR ALLA DE FOLK som kom mot Jerusalem skola år efter år draga ditupp, för att tillbedja konungen HERREN Sebaot, och för FIRA LÖVHYDDOHÖGTIDEN …På den tiden skall på hästarnas bjällror stå att läsa: »Helgad åt HERREN», och grytorna i HERRENS hus skola vara såsom OFFERSKÅLARNA FRAMFÖR ALTARET.”

    Forts

    Gilla

  7. Inlägg 3

    Faktum är att den här texten klart utsäger att det kommer att finnas både ett Tempel OCH en offertjänst, samt FOLKSTAMMAR (hednafolk) som kommer för att fira lövhyddohögtiden EFTER striden vid Harmageddon.

    Detta efter då att Kristus återvänder till Oljeberget med ”alla sina heliga” och det Judiska folket som en hel nation kommer till tro på Jesus, kommer in i det Nya förbundet i Jesu blod” och kommer in i sin kallelse och uppgift.

    Jer. Kap. 3: ”på den tiden skall man kalla Jerusalem ‘HERRENS tron’; och dit skola FÖRSAMLA SIG ALLA HEDNAFOLK, till HERRENS namn i Jerusalem.”

    ”Ja, många folk och mäktiga hednafolk skall komma och söka Herren Sebaot i Jerusalem och bönfalla inför Herren.” Sak 8:22. ”Och det skall ske på den tiden att hednafolken skall söka telningen från Isais rot, där han står som ett baner för folken, och hans boning skall vara idel härlighet.” Jes 11:10

    https://hafosfunderingar.wordpress.com/2018/01/31/tva-jesu-ankomster-tva-vedermodor-tva-forodelsens-styggelse-fyra-tempel/

    På något ställe här på länkens innehåll har jag missat och kallat det fjärde Templet för det tredje. Men det framgår nog vad jag egentligen menar. Lite långt att läsa. Men för den riktigt intresserade av desssa frågor så tror jag att det kan ge en del värdefull info från Skriften.

    Gilla

Lämna en kommentar